Bursa Eğitim E. Mezunları Bir Araya Geldi

29.06.2010 16:55

Eskiden Bursa Eğitim Enstitüsünde okumuş ve ülkenin değişik yerlerinde öğretmenlik yapmış pek çok arkadaş 26-27 Haziran 2010 günü bir araya geldi. İlk buluşma 26 Haziran akşamı Çekirge'deki Kervansaray Termal Otel'de gerçekleşti. 130'u aşkın Bursa Eğitim Enstitüsü mezinu eski arkadaş eşleri ile birlikte bu yemekte yeniden birbirini görmenin mutlluğunu yaşadı. Önceki devrelerle sonraki dönemlerde mezun olanlar birbirlerini tanıdı, her biri eski arkadaşlarından orada olamayanları birbirine sordu. Kimilerinin ebediyete göçtüğünün hüznü yaşanırken, hayatta olanlardan bazılarının da nerelerde oldukları öğrenilemedi. Ama pek çok arkadaşın durumu hakkında bilgi alındı verildi. Geç vakitlere kadar süren yemekli eğlencenin ardından Yıldırım Belediyesinin tahsis ettiği otobüslerle konaklama yerlerine hareket edildi.

Sabahleyin ine aynı otobüslerle Cumalıkızık'a hareket edildi. Yedi yüz lıllık bir geçmişi bulunan bu eski yerleşim biriminin tarihi yapıları, değişmeden kalmış görüntüleri içinde tarihe yapılan kısa bir yolculuktan sonra ılhlamur çiçeklerinin kokuları ciğerlere dolarken kestane ağaçlarının gölgesinde Yıldırım Belediye başkanı -kendisi de Bursa Eğitim mezunu imiş- Özgen KESKİN ikramı olarak kahvaltı edildi. Kahvaltı sırasında herkes birbiri ile gayet hoş saatler yaşadı. Biribirini tanıyanlar, tanımayanlar masalar arasında geze geze Bursa Eğitim Enstitüsünün verdiği eğitim, disiplin ve hayata bakış tarzının kendilerine kazandırdıklarını, bununla gurur duyduklarını birbirlerine aktardılar. Hemen her yüzden mutluluk aktı. Başkan Keskin, bütün arkadaşlara kravat takımı ve bayanlara da fular heriye etti.

Eli kalem tutan öğretmen arkadaşlar da yanlarında getirebildikleri eserlerini arkdaşlarına hediye ettiler.

Daha sonra okulumuza intikal ettik. Okulumuz şimdi Yıldırım Kaymakamlığı olarak hizmet veriyor. Sınıflarımızı merak ettik. Amma kapalı olduğu için giremedik. Bizim sınıflarımızdan 1/A maliyenin bir odası, 2/A da emniyetin bir bürosu olarak hizmvet vermekte. Kapıısndaki levhalardan bunları anladık. Yurt binasında da başka bir eğitim kurumu hizmet vermekte. Dışarıdan bakmakla yetindik.

Bahçesinde bize ikram edilen meşrubatlardan sonra yine aynı otobüslerle konaklama yerlerimize getirildik. Biribirmizden hoşnutluk ve sevinç içinde ayrıldık.

Bu arada ben ve dört sınıf ve bölüm arkadaşımla karşılaştım (1968 mezunu). Ali Yavuz, Zeki Kama, Sinan Kangal, Mahmut Okur... Onlarla akşama kadar beraber olduk, şehri gezdik.

Geri